Inspireret af Rayshade opfandt jeg et simpelt format til at beskrive scener i --- og kodede en parser til formålet.
Ovenstående billede er beregnet ud fra følgende.
# Inkludér materialer include materials.gay # Et trin name step group cylinder $dullblue 4 190 0 0 190 100 0 box $dullblue 0 -10 -40 200 10 40 box $dullblue 0 5 -40 200 10 45 end # Kopier af trinet roteres om y-aksen og # forskydes langs samme object step rotate 0 1 0 140 translate 0 -140 0 object step rotate 0 1 0 120 translate 0 -120 0 object step rotate 0 1 0 100 translate 0 -100 0 object step rotate 0 1 0 80 translate 0 -80 0 object step rotate 0 1 0 60 translate 0 -60 0 object step rotate 0 1 0 40 translate 0 -40 0 object step rotate 0 1 0 20 translate 0 -20 0 object step rotate 0 1 0 00 translate 0 00 0 object step rotate 0 1 0 -20 translate 0 20 0 object step rotate 0 1 0 -40 translate 0 40 0 object step rotate 0 1 0 -60 translate 0 60 0 object step rotate 0 1 0 -80 translate 0 80 0 object step rotate 0 1 0 -100 translate 0 100 0 object step rotate 0 1 0 -120 translate 0 120 0 object step rotate 0 1 0 -140 translate 0 140 0 object step rotate 0 1 0 -160 translate 0 160 0 object step rotate 0 1 0 -180 translate 0 180 0 object step rotate 0 1 0 -200 translate 0 200 0 object step rotate 0 1 0 -220 translate 0 220 0 # Midter cylinder cylinder $dullblue 50 0 -140 0 0 250 0 # Gelænder linesegment $line 0 -140 0 0 220 0 spiral $spiral $line 190 1 0.1 extrusion $dullblue $spiral 8 16 50 translate 0 100 0 # Gulvet box $green -300 -200 -300 300 -150 300